Tilbage til forsiden
Find din tandlæge Tænder og sundhed Spørgsmål og debat Vejledninger og services Alle de andre ting
Nødhjælp
Om portalen Om portalen Mail til redaktionen Mail til redaktionen Føj til foretrukne Føj til foretrukne Administration Administration Søg på portalen
Søg

Få teksten læst op

Vandkampagnen

CO2-certifikat


Tandplejernes hjemmesider - for brugernes eller kommunernes skyld ?



Dato: 22. marts 2004

De fleste kommunale tandplejer er efterhånden på Internettet i en eller anden form.
Oftest er der tale om et mere eller mindre avanceret visitkort med adresse- og kontaktoplysninger.
Mange af tandplejerne fortæller også om de regler, man lokalt og på landsplan driver tandplejen efter.
Kun meget få af tandplejerne bruger deres hjemmeside aktivt til at komme tættere på deres brugere eller til at få brugerne til at komme tættere på dem.
Det er hjemmesiderne og deres placeringer på Internetttet ikke rigtigt designet til.

Man fristes til at stille følgende spørgsmål:
Er hjemmesiderne til for brugerne eller for kommunernes administrationer ?
Hvorfor skal mange af dem være så svære at finde på kommunernes web ?
Ved tandplejerne nok om, hvad de vil med deres hjemmesider, og hvordan de virker på brugerne ?
Ved tandplejerne nok om, hvad brugerne gerne vil have på deres tandplejers hjemmesider ?
Og sidst, men ikke mindst:
Burde de kommunale tandplejer i Danmark ikke selv i højere grad styre, hvordan deres hjemmesider spiller sammen med deres brugere ?

Internettet er brugernes medium. Dette bør og skal de kommunale tandplejer holde sig for øje, når de tænker og planlægger Internet. Brugernes ønsker og behov skal prioriteres meget højt og bør drive værket.
Hvis ikke det gøres, bliver tandplejernes hjemmesider en tom gestus. Internettet mistes som medie mod brugerne. Og det vil vel ikke just være særligt smart eller særligt fremsynet.


Sponsor 1 Sponsor 2 Sponsor 3